روزى شیطان در گوشه مسجد الحرام ایستاده بود. حضرت رسول صلى الله علیه و آله هم سرگرم طواف خانه کعبه بودند. وقتى آن حضرت از طواف فارغ شد، دید ابلیس ضعیف و نزار و رنگ پریده، کنارى ایستاده است، فرمود: تو را چه مى شود که چنین ضعیف و رنجورى ؟!گفت : از دست امت تو به جان آمده و گداخته شدم . فرمود: مگر امت من با تو چه کرده اند؟ گفت : یا رسول الله ! چند خصلت نیکو در ایشان است، من هر چه تلاش مى کنم این خوى را از ایشان بگیرم نمى توانم. فرمود: آن خصلت ها که تو را ناراحت کرده کدام اند؟ گفت:☘ اول این که هرگاه به یکدیگر مى رسند سلام مى کنند و سلام یکى از نامهاى خداوند است. پس هر که سلام کند حق تعالى او را از هر بلا و رنجى دور مى کند و هر که جواب سلام دهد، خداوند متعال رحمت خود را شامل حال او مى گرداند.دوم این که وقتى با هم ملاقات کنند به هم دست مى دهند و آن را چندان ثواب است که هنوز دست از یکدیگر برنداشته حق تعالى هر دو را رحمت مى کند. سوم، وقت غذا خوردن و شروع کارها "بسم الله" مى گویند و مرا از خوردن آن طعام و شرکت در آن دور مى کنند. چهارم، هر وقت سخن مى گویند: "ان شاءالله" بر زبان مى آور امام مهدی عجل الله تعالی فرجه...
ادامه مطلبما را در سایت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 68 تاريخ: پنجشنبه 21 بهمن 1395 ساعت: 11:48